lørdag 20. april 2019

Good Fortune og noe nytt

Jeg har forsømt bloggen de siste månedene, men jeg har ikke sluttet å sy. Jeg har produsert flere quilter til aksjonen Tepper som varmer og har sydd ca 30 meter lukkekant.

Jeg deltok ikke på Bonnie Hunters Quiltville Mystery Quilt i 2018 på grunn av sykdom. Da jeg så den ferdige quilten, måtte jeg sy den.  Å sy Bonnie Hunters mysterier er avhengighetsskapende ! Jeg kom igang ut på nyåret. Det blei en rolig og avslappende prosess og jeg sydde litt no og da innimellom flere andre prosjekt. Nå er det bare litt string-blokk-sying igjen.



I del I sydde vi mange fourpatcher. Noen blei sydd sammen
til midtpartiet i ei blokk.



Stjerneblokkene. Good Fortune består av to forskjellige blokker.



String blokker er alltid gøy å sy. Jeg syr de på papir fra telefonkataloger.
Telefonkataloger har et tynt papir som er lett å fjerne og de sverter ikke av på stoff.

Nå gjenstår bare mange lyse stringblokker, så kan sammensyinga begynne.


Jeg liker  håndsøm  og syr nå på flere prosjekt av Jen Kingwell, en australsk scrapquilter som også designer stoff. Hennes quilter synger til meg, og jeg koser meg med å sy blokker sammen for hånd. Det er både buer og Y sømmer i hennes blokker. De vil være utfordrende å sy på maskin. Jeg synes det går fortere for hånd og prosjektene kan tas med hvor som helst. Jeg har i blant dårlig samvittighet for at jeg bruker så mye tid alene på syrommet. Med håndsøm blir jeg mere sosial.

Her er noen av blokkene jeg har sydd .


Denne blokka er den første i mysteriet Marshall 
som Jen Kingwell har i samarbeid med Quiltmania.
Jeg antar at dette er ei senterblokk.




Blokker til Delilah, en BOM fra Jen Kingwell i 2017



Flere Delilah blokker


Påsken er stille og rolig hos oss. 
Været er ikke det beste, så vi holder oss hjemme.


Ha en fortsatt god påske.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar