tirsdag 5. november 2019

Bloggpause



Noen ganger stopper aktiviteter opp. Det skjedde gradvis med meg da mannen min blei syk og livet kom på vent. Jeg har lest at mange finner  trøst og ro på syrommet, men det skjedde ikke med meg. Motivasjonen uteblei både på syrommet og i hagen. Fokus blei på omsorg og kreft. Bloggen blei uvesentlig og har vært forsømt lenge. Vi har  imidlertid vært heldige og har hatt en god porsjon flaks. Kreften blei oppdaget tidlig ved en ren tilfeldighet og det er ikke spredning. Ventetiden er imidlertid ikke enkel  og da mannen begynte å komme seg, datt jeg sammen og måtte en runde innom helsevesenet jeg også. Det går heldigvis bra med oss begge. Gradvis har motivasjonen kommet tilbake og jeg koser meg  med sømarbeid. Jeg har ikke vært så mye ved symaskinen, men har funnet mye glede i å sy sammen blokker på strek/ håndsøm/ handpiecing. Jeg har blitt skikkelig hekta og syr nå hele tepper på denne måten. Delilah av Jen Kingwell er et slikt prosjekt.  Det er en BOM og nå gjenstår bare 9 blokker i del 12. Det  er mange sirkler i denne quilten og buede former er ikke enkelt ( for meg) å sy på maskin. Jeg er derfor glad at jeg har valgt håndsøm







Det var også noen enkle blokker.
Det fulgte ikke fargeforslag til alle blokkene, bare en av ni.
 Fargevalg blei derfor en viktig øvelse. 




Del 11. Ser komplisert ut, men er enkel.
Nå gjenstår bare del 12 så kan jeg begynne monteringa.


Jeg er veldig fasinert av Jen Kingwell og hennes scrapquilting.  Da Quiltmania annonserte at Mysteryquilt 2019 ville være en quilt av Jen Kingwell, heiv jeg meg på det prosjektet også. Jeg  syr også dette teppet for hånd og er nesten ajour med alle delene. Venter nå på Quiltmania 134 og del 6 som kommer i november. Det er lærerikt å delta på mysterier. Jen Kingwell har bidratt med mange nyttige sytips i både tekst og videoer.




Dette er midtpartiet til mysteriet Marshall

Quiltmania kom  bare annenhver måned, 
men det var mange blokker i hver oppgave.


Denne oppgaven besto av vel 60 blokker.



Dette er ei hjørneblokk. Vi syr 8 slike.
Jeg har sydd 6 og kan snart begynne monteringsarbeidet

Alle stoffene i denne quilten er designet av Jen Kingwell.

Venter på Quiltmania134



.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar