torsdag 20. desember 2018

Snart er det jul.......



Selv om jeg ikke klarte å følge planen som jeg la i begynnelsen av november, har jeg avslutta flere andre påbegynte tepper som var nesten ferdig. Den siste quilten er Narraganseth Blues fra Bonnie Hunters bok More adventures with leaders and Enders.  Den er så stor at jeg måtte henge den ut på verandaen for å få et godt bilde. I mørketida er det lite dagslys hos meg, og quilten  fikk derfor en ekstra fin glød. Den er sydd av mange gamle stoffer og rester fra andre prosjekt. Jeg blei veldig fornøyd og fikk lyst til å sy en til. Denne blir en 60 års gave til en som bygger ny hytte.





I forrige uke kom "Edelsten" hjem fra min longarm quilter. 
Mønsteret er  designa av Ann Kanstad Johansen og Trine Bakke.
Quiltinga er utført av Merete Ellingsen.



Quiltinga er nydelig.!







I høst har jeg hatt symaskinen og sysakene på spisebordet. De store teppene må jeg legge ut over stuegulvet når de skal syes sammen. Da er det enklest å ha symaskinen i nærheten. Det blir for tungvindt å springe opp og ned trappa til loftet hvor jeg har syrommet.. Nå er alle sysakene rydda bort, og bordet er pyntet til jul.  Da gjenstår det bare å ønske mine følgere en riktig god jul.







2 kommentarer:

  1. Så flotte tepper du har fått ferdige! Nydelige begge to! Jeg har også sydd i stua hele høsten. Hos meg blir det så mye rot, så det var deilig å få ryddet og pyntet til jul. Koselig juleløper du har! Fortsatt god jul! :-)

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar. Fortsatt god jul til deg og et godt nytt år.

    SvarSlett