onsdag 3. januar 2018

Jeg syr og jeg syr ........... On Ringo Lake



Quiltville Mystery quilt 2017 blei avslørt 1.januar 2018. 

Det blei hektisk den siste uka for Bonnie Hunter la ut en ny oppgave hver dag.

 Jeg klarte ikke å henge med og ramla av lasset på nyttårsaften. 

Hadde jeg klart å konsentrere meg om bare mysteriet, hadde det nok gått bedre. Jeg syntes jeg hadde god tid og sydde både på en julequilt og en ny leaders og enders. Julequilten blei nesten ferdig, men 9 grønne timeglassblokker forsvant i rotet mitt på syrommet. De er søkk vekk og det er lettere å sy nye enn å leite. Men først skal  On Ringo Lake ferdigstilles. Jeg utsatte del 5 og sliter ennå med å få sydd alle de brune flying geese. Målsettinga er å ha teppet ferdig til 10.januar. Da er det møte i mitt quiltelag Lapp og Lørv. Vi er fire medlemmer som syr mysteriet i år, og alle er kommet langt med monteringa.



Jeg sydde først ei blokk med rammer for å studere framgangsmåten. Man skal holde tunga  rett i munnen for å unngå at enheter monteres  feil.  Dette krever høy konsentrasjon!!




Dette er ei fin blokk som jeg kan tenke meg å bruke i andre prosjekt og andre farger. Jeg ser for meg noe i gult, grønt og grått. Men ikke nå! Det ligger også en miniatyrquilt og venter på sammensying,



Så langt kom jeg i dag.

Jeg liker denne quilten. 

I morgen blir det ei ny rad og noen flere flying geese.
'

4 kommentarer:

  1. Så nydelige blokker! Dette er mye arbeid, så her er det bare å kose deg videre med å sy og sy. :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Birthe. Det er gøy også! og veldig motiverende når vi er flere som syr samme quilt.

      Slett
  2. You are doing very well. This quilt is coming together very nicely

    SvarSlett
  3. Wow...it looks beautiful! You have made great progress!!

    SvarSlett