mandag 26. september 2016

Litt 1930-tallet

Jeg vet ikke hvor lenge disse stoffene har vært i lageret mitt, men det står  2003 på jarekanten. Mitt tantebarn Lotte fikk et teppe av disse stoffene da hun var ca 10 år. Nå er hun 20 år!! Det er på tide å bruke opp stoffene!


sukkertøy!


Jeg har skjært 3 inch remser som er kuttet til lengder på 10,5 inch og 4,5 inch. Firkantene er 3 x 3 inch. Blokka er enkel og når man seriesyr,  går det fort å sy et sukkertøyteppe. Denne quilten skal gå til Norsk quilteforbunbds aksjon  Tepper som varmer. Jeg brukte bare en tredjedel av stoffene til dette teppet og har skjært flere remser til et nytt teppe av denne typen.




Det minket litt i stoffkassen, men her er rester nok til et teppe til






Av rester fra teppe nummer to, har jeg renskjært strimler på 1,5 inch.
Kanskje jeg skal sy en log cabin baby quilt av de siste restene? 



Tv-titting og lukkekanter fungerer godt.
Den "moderne" quilten er snart ferdig.
Jeg har skrevet et innlegg om den her
http://bentesscrapquilts.blogspot.no/2016/05/litt-nytt-og-moderne.html

1 kommentar:

  1. 1930 stoffene er så skjønne. Ser stadig på de når jeg besøker nettbutikken Keepsake Quilting. Flott sukkertøy teppet, og disse farger og mønster er sukkertøy. :-)

    SvarSlett