tirsdag 17. mai 2016

Litt nytt og moderne

Jeg trives best med å sy klassiske blokker og tepper som har et resteteppe uttrykk, men av og til får jeg lyst til å sy tepper med et moderne uttrykk. Jeg blei inspirert av et teppe på bloggen til  noddle-head.com  som også hadde laget en god og enkel beskrivelse  på hvordan sy et trekantteppe av en layer cake.

Det så enkelt ut, men skulle vise seg å bli litt problematisk.. Sømmen var enkel, men det gikk ikke like fort å plassere blokkene i forhold til hverandre. Jeg hadde sydd sammen trekantene vilkårlig,  og puslet i timesvis for å få til noe som harmonerte. Jeg prøvde å lage mønster av blokkene, men det gikk ikke. Jeg endte opp med å bare tenke lyst/ mørk og gode kontraster. De ensfargede stoffene fungerte best sammen med de lyse og mørke vevde stoffene fra layer caken. Når man bare har en layer cake og den er brukt, må man bare godta blokkene selv om  man ikke liker alle. Ganske utfordrende!! og slett ikke enkelt!!

Jeg har flyttet rundt og rundt på blokkene og dette er det foreløpige resultatet. Det fine med å ta bilder underveis er at man ser hva som ikke fungerer. Jeg ser i allefall ei blokk som skal skifte plass,



Teppet skal bestå av syv rader, så jeg har 12 blokker til som jeg kan
flytte rundt på. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar