lørdag 28. februar 2015

Mitt røde stofflager og en dobbel four patch quilt

Nå skal jeg slanke det røde stofflageret og bruke røde rester i en quilt til ei venninne som har vært tilstede i livet mitt siden barndommen. Vi  bor på hver vår kant av landet, og treffes sjelden mer enn en gang i året. Hvis det årlige treffet skjer på sommeren, drar vi på fisketur. Da går det en dag og ei natt med oppsummering av det som har skjedd siden sist. Hun er en god lytter, klok og hun er vakker i rødt. Når hun også liker beige i alle nyanser, måtte det bli en rød dobbel four patch quilt.





Accuquilt Go er den beste investeringa mi det siste året. Kutting av stoffrester går som en lek.Til dette teppet kutter jeg røde og beige stoffremser på 2,5 inch.  Nå skal også alle røde 30 cm biter kuttes.



Beige stoffer fra et gammelt  Thimleberries lager



To blokker ferdig sammensydd for å sjekke at sømmene låser på alle kanter.




Så langt kom jeg i dag.


God helg.

1 kommentar:

  1. Jeg tror en venn vil være fornøyd med det, absolutt vakre quilts. Hilsen.

    SvarSlett