mandag 5. februar 2018

Christmas in februar og et nytt prosjekt


Denne julequilten blei påbegynt i oktober 2016. Den blei mitt leaders and enders prosjekt i 2017. Mønsteret står i Bonnie Hunters siste quiltebok Addicted to Scraps. Jeg hadde en stor kasse med gamle julestoffer  som ventet på det rette prosjektet, og plutselig var det der ! Takk Bonnie! Jeg klarte også å inspirere flere quiltevenner til å sy denne quilten, og dermed fikk jeg  gitt bort mange julestoffer  og slanket lageret. Ren lykke!



Det blei en stor quilt.

Jeg vurderte ei stund å ta bort noen rader, men alle blokkene var sydd 
og jeg hadde ikke noe fornuftig å bruke de til.


Mitt leaders and enders prosjekt i 2016 stoppet opp på grunn av alt for mange prosjekt samtidig.

Lazy Sunday - et Bonnie Hunter mystrium i 2012





Prosjektet er hentet fram igjen og nå har det status som hovedprosjekt.




Alle delene til blokkene er sydd,og sammensying er igang.




Det er lenge til det blir vår her nord, men fargene i quilten gir meg vårfornemmelser.
De minner meg om mine staudebed og primulaer, lewesia og liljer.

Ha en fin dag på syrommet.

1 kommentar:

  1. Dynet er vakkert og jeg er ikke overrasket over at fargene minner om blomster. Hilsen.

    SvarSlett