mandag 28. november 2016

Mystery quilt En Provence og en Leaders and Enders.

Et år går fort og nå er det igjen tid for Bonnie Hunters Mystery Quilt.  Til årets mysterium har Bonnie Hunter hentet inspirasjon fra Provence i Frankrike. Lavendel og lilla  i mange nyanser  sammen med gult, grønt og magenta er Bonnie Hunters farger. Det blir også mine farger. Hun traff meg godt i lageret mitt og så langt har jeg bare kjøpt 1,2 meter av fargen magenta.



Lavendelåkrer er magiske.

Jeg tror dette blir en flott quilt. Rødlilla er min favorittfarge og jeg tror 
det blir morsomt å jobbe med denne quilten som blir stor!

Første oppgaven kom på fredag og vi skal sy 221 fourpatcher i lyse stoffer. Jeg har bare sydd 40, men har funnet fram stoffer og kuttet remser. Jeg prøver meg litt fram med hvilke stoffer som passer sammen og hvor mørk beige jeg kan gå. I følge Bonnie kan de gule havne sammen med de beige og da kan det bli lite kontraast mot mørk beige. 


Kanskje litt mange for lyse stoffer?




Noen remser av disse vil bli bra.



40 er ferdig.

Da jeg sydde på fjorårets mysterium, startet jeg et nytt prosjekt, Lazy sunday.
Det er et Bonnie Hunter mønster fra boka More Advendtures with  Leaders and Enders.
 Den quilten skal være min Leaders og Enders under årets mysterium En Provence.



24 Lazy ladder blokker blei sydd i vår.


96  halve timeglassblokker blei sydd samtidig med  fourpatchene.
Her jobber jeg også med 2 inch remser og nå gjenstår 96 orange/lyse enheter.


Her er en link til Bonnie Hunters side

http://quiltville.blogspot.com/2016/11/en-provence-mystery-monday-link-up-part.html

Happy sewing to all of you and thank you Bonnie for making this part of the year so exciting.

7 kommentarer:

  1. Love lazy sunday and the new mystety!

    SvarSlett
  2. That year went quickly, didn't it?

    You have a wonderful range of fabrics in your neutrals. And I love your orange and pink leaders and enders.

    SvarSlett
  3. You will be busy with both quilts on the go. I will enjoy watching them grow.

    SvarSlett
  4. Så spennende quilter du holder på med. :-)

    SvarSlett
  5. Lovely fabrics; I especially like the neutrals.

    SvarSlett
  6. I Love, Love your Neutrals Bente!! so pretty.

    SvarSlett