lørdag 16. juni 2018

Syhelg og scrapquilts!.

Å sy tre dager til ende sammen med andre, er både  gøy, inspirerende og koselig.
God mat, hyggelige damer, masse stoff og symaskiner som surrer og går til langt på natt.
Jeg gleder meg allerede til neste syhelg i oktober.

Jeg hadde med meg flere prosjekt som jeg ville gjøre ferdig, men den gang ei.
Jeg blei fristet til å starte  noe nytt  og kom hjem med bare halvferdige produkt.




Dette er et Bonnie Hunter mønster fra hennes bok More adventures with Leaders and Enders.

Her har jeg bare brukt stoffer fra lageret og noen av stoffene er sikkert 15 år gamle. Fourpatchene  er rester som er kuttet og samlet i isbokser over lang tid. Nå var boksene fulle og det var på tide å få gjort noe med firkantene.  Det er fortsatt mange  hundre kvadrater igjen. Noen skal brukes i den ytre borden som består av ninepatcher.




Wonky Wishes

Dette er også et Bonnie Hunter mønster





Jeg har sydd  disse blokkene innimellom andre prosjekt, og det har ingen hast å bli ferdig. Det viktigste er å kose seg ved symaskinen. Rammene,som er sydd av avskjær fra min Accuquilt Go kuttemaskin, blei sydd på forrige syhelg i februar.  Jeg vil fortsette på dette prosjektet  på Sysammen dager i sommer og neste syhelg i oktober.




Nytt prosjekt. Hexagon brikker fra MyQuilt.

Ikke vanskelig å sy, men du verden hvor lang tid det tok å skjære og sy
åtte brikker. Det gjenstår en del før disse er ferdig.



Vårt beste norske quiltemagasin.




Noen nye stoffer og mønster på en sminkepung.
 Nå skal jeg utfordre meg selv på glidelås og så få vi se hvordan det går.




Mine julequilt Jingle Bell blei ferdig i april , men lukkekanten kom ikke på før på syhelga.
Nå er også håndsømmen  unnagjort.




Jingle Bell fra Bonnie Hunters bok Addicted to scraps.

Her har jeg brukt mange gamle julestoffer fra lageret. Jeg har faktisk bare kjøpt det hvite rammestoffet. Et av medlemmene i quilteklubben min sa: "Jeg kan ikke se et eneste gammelt stoff !!." Det er det som skjer når man bruker gamle stoffer og kutter de i mindre biter. De blir som ny !. Det er fasinerende og inspirerende. Jeg tror jeg er hekta på scrapquilts!! .




En rugquilt til aksjonen Tepper som varmer
 blei overlevert til gruppa i vårt quiltelag
som har ansvar for aksjonen på lokalt plan.

Nå  er heldigvis lageret av gamle børsta bomullstoffer tømt!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar