fredag 2. juni 2017

Delilah og Dear Jane

Jeg fikk plutselig behov for en pause fra de gamle stoffene, og alle mine påbegynte Bonnie Hunter tepper er lagt på vent. Jeg har fem slike tepper under produksjon: Jingle bell, Lazy sunday, Idahoo square dance, Wonky wishes  og Lozengo. Jeg måtte bare ha noe nytt - og  da jeg så Jen Kingwells Delilah var valget enkelt. Det er et abonnement og jeg får  blokker en gang pr. måned fra Jens butikk Aimitee i Australia.



Jeg liker tepper med mange ulike blokker og et mangfold
av stoffer.




De to første blokkene. 

Jeg syr for hånd på strek. Da har jeg god kontroll på buene og det
er enklere å få rett mål på blokka.


Det er to blokker i andre måned også.
Det er gøy å sy buer. Det har jeg ikke gjort før!


Min blå Dear Jane


En lang søm gjenstår og da er  åtte av tretten rader montert.

Jeg har sydd blokkene til rad 9 og 10 og er godt i gang med rad 11.Jeg begynte på dette prosjektet i januar 2015 og har som mål å bli ferdig innen utgangen av 2017.


En ufo fra 2006!!


Vi skulle sy kaffebrikker i quiltelaget mitt.
Jeg fant dette uferdige kursprosjekt i kassen med ufoer,
og blei ganske overrasket da jeg fant kompendiet til 
Anne Pia Godske Rasmussen  fra et av hennes kurs i 2006.
 Lurer på hva jeg ellers gjorde på det tre dagers kurset.
Denne halvferdig kaffebrikken var det eneste bevis på 
at jeg hadde gått på det kurset😄


God helg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar