mandag 19. desember 2016

Mystery quilt En Provence- 4.uke

Nå er det bare 5 dager til julaften og det går tregt med juleforberedelsene, men det meste kan jo kjøpes så jeg stresser hverken med julekaker eller annen julemat. Julegaver har vi gradvis avviklet og i år blei det  et beløp til Leger uten grenser istedet for å kjøpe noe til de voksne. Jeg har ikke tid til å sy julegaver heller i disse mysterie tider. Nå er jeg helt ferdig med del 1 og 3.



389 fourpatcher

1556 firkanter

Jeg utsatte del 2 i påvente av en mal til Min Accuquilt Go kuttemaskin. Nå har jeg kuttet alle delene til del 2 og har sydd sammen 50 triangle in square enheter. 50 i rest






Triangles in square



Blokker "on point"  er spennende



Oppgave 4 er repetisjon av oppgave 2, men i lilla.

Mitt lilla lager har vært stort, men det minker.
Det er lite nøytrale stoffer igjen nå.



I love my Accuquilt Go.
Her kuttes triangles in square
Delene til 50 enheter er ferdig kuttet.




10 enheter er ferdig sydd.

Jeg regner ikke med å bli ferdig med 4. oppgave før neste
oppgave kommer på lillejulaften, men det blir ei rolig julefeiring
i år og mulighet for mange koselige timer på syrommet.

God jul til alle som stikker innom på bloggen min.

9 kommentarer:

  1. I wish I had your neutral scraps ;) Great selection

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you. But I have very little left now. May be I have to go shopping :)

      Slett
  2. I am so jealous of your accuquilt cutter! Happy sewing!

    SvarSlett
    Svar
    1. I love the Accuquilt. It is a very good investment. More sewing and less cutting :)

      Slett
  3. Your neutrals are making me drool... 8)
    Happy sewing and merry Christmas!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you. Love your quilt with the piglets :)

      Slett
  4. Lucky you to have an accuquilt cutter. I find that the cutting is very hard on my wrists

    SvarSlett
  5. I love my Accuquilt too, it saves so much time!

    SvarSlett