mandag 20. april 2015

Hekta på scrap quilts.


Bonnie Hunter er produktiv og kommer stadig med nye og flotte quilte prosjekt.

Nå er det to tepper i siste nummer av Quiltmaker Magasin som bare må syes.

Garden Party passer perfekt til alle mine 1,5 inch remser. Du kan se bilde av det tepper her

Idaho square dance blokka  vil bli et flott "leaders and enders" prosjekt.

Min lokale Narvesen kiosk har sluttet å selge quilteblad,

men det finnes råd for alt. Her kan man bestille mønsteret i digital utgave.




Noen prøveblokker til Garden Party



1,5 inch firkanter til Idaho square dance blokka.
Alle små rester blir fortløpende kuttet til 1,5 eller 2 inch firkanter.
Nå var boksen full, og det passet derfor å starte et nytt prosjekt.
Jeg har ingen plan for hvordan jeg skal bruke Idaho square dance blokkene.
Det får komme etterhvert.



Planen er å sy Idaho square dance blokker etter Bonnie Hunters
Leaders and Enders metode, Da syr jeg sammen en mørk og en lys firkant
 mens jeg syr på et annet prosjekt. Idaho prosjektet lever sitt eget liv
uten at jeg tenker spesielt på det.
 Jeg liker å systematisere ting, så dette passer
perfekt for meg.




Timeglassblokka skal brukes i Pfeffernusse, et mønster
av Boonie Hunter fra denne boka


.

I morra skal symaskinen på service.
Da blir det noen stille dager med rydding og vasking.
Det trengs etter en svært aktiv periode på syrommet.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar