mandag 27. april 2015

En Sudokuquilt og lukkekanter i lange baner

Fire quilter og  maaange meter  lukkekant !

Lukkekanter blir ofte utsatt til jeg MÅ.

Nå er det deadline på to quilter som skal  til Aksjonen Tepper som varmer.



En Sudoku quilt.

Jeg blei aldri hekta på Sudoku, men da jeg så en Sudokuquilt
på ei utstilling i Jakobstad i Finland, måtte jeg bare sy en.

Med en kit og sudokuoppgave  fra Moda ( med fasit), var jeg igang.

Jeg blei litt overrasket over resultatet, og hadde egentlig lyst til å gjøre noen forandringer,
men da blei det jo ingen Sudoku!!



Quiltet av Berit Wartiainen Moe

Fikk du lyst til å prøve?
Leit fram ni forskjellige stoffer og nummerer de 1 - 9 .
 Kutt ni firkanter av hver farge i den størrelsen
du ønsker, løs en sudoku og sy sammen firkantene i
hht løsningen. Lykke til.

Nå er quilten klar for overlevering til Aksjonen Tepper som varmer.

Aksjonen Tepper som varmer leverer tepper til  barneavdelinger på sykehus.
Barn og unge som oppholder seg mye på sykehus pga kroniske sykdommer
får et teppe til odel og eie.


Carolina Chain har også fått lukkekant og er
klar for overlevering til Tepper som varmer
Quiltet av Berit Wartiainen Moe



En rosa lukkekant er klargjort til  Grand Illusion
Quiltet av  Merete Ellingsen



Mitt håndsømprosjekt Just Judie er quiltet av Merete Ellingsen.
Her kommer det en grønn lukkekant. Samme stoff som i stilken.



Detalj fra borden.



Jeg er ikke bare opptatt av lapper og søm,
men sår litt forskjellig til  kjøkkenhagen og drivhuset.
Dette er chiliplanter. De klarer seg ikke ute en
 nord-norsk sommer , men i drivhus går det greit å dyrke chili.

Ha ei fin uke



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar