torsdag 25. desember 2014

Grand Illusion ,Christmas and solstice


Vi fikk den fjerde oppgaven til Grand Illusion Mystery Quilt på 19.desember.

Jeg er ferdig med del 1 og 2, men kom ikke ordentlig igang med del 3.
Da del 4 kom, hadde jeg bare sydd 20 av de 120 enhetene som utgjør del 3

Del 3 er  ikke vanskelig å sy, men  kjedelig, og jeg blei lei av å sy
sammen strimler, kutte og sy sammen igjen.



Det ble istedet litt juleforberedelser. Selv om jeg ikke har så
mange juletradisjoner,
liker jeg å pynte med ting som hentes fram hvert år.

Tilda nissene var de første som kom ut av skapet.



Litt kakebaking er også koselig


Krumkaker og andre småkaker er  i boks




Etter noen dager med andre oppgaver kom lysten til å sy tilbake.

Jeg hadde imidlertid laget en plan!.
Dersom jeg sydde del 4 som Leaders and Enders ville det bli
morsommere å sy strimler. Som tenkt så gjort .

Her kan du lese mer om Bonnie Hunters Leaders and Enders metode.

I del 4 skulle vi sy 80 trekantefirkanter fra del 1 sammen
med gule firkanter. Det var perfekt å sy disse som Leaders and Enders.
.









Del 3 ble nesten ferdig før del 5 som kommer fredag 26.desember
Nå gjenstår bare 20 enheter.






Dette er enhetene til del 4.
Sammensying av delene utsetter jeg til etter del 5.
Det er litt uklart for meg hvordan sømmene skal presses.
Det er lettere å se når alt er sydd.

Fredag 26.desember kommer 5 del som sannsynligvis er
siste oppgaven før vi får vite hvordan teppet skal syes sammen.



Mine  400 bonustrekanter har jeg foreløpig ingen planer med.




Mørketidsbilde

Vi hadde vintersolverv 22.desember og nå ser jeg fram til lysere dager.

Fortsatt god jul til dere som besøker siden min.

Merry Christmas to all visitors.
















3 kommentarer: